A+ A A-
رضا رحیمی

رضا رحیمی

جشنواره انار ۹۴ - گزارش تصویری از جشنواره انار بخش هفتم

هفتمین گزارش تصویری ارسالی همشهریان از جشنواره انار ارسنجان که به همت آقای رضا رحیمی تهیه گردیده است را در زیر مشاهده می فرمایید :

جشنواره انار

با توجه به فصل برداشت انار در ارسنجان جهت کمک به رشد فرهنگی و اقتصادی اين شهر، انجمن دانش آموختگان ارسنجان با همکاری شهرداری و شورای اسلامى شهر ارسنجان، جشنواره ای تحت عنوان جشن انار  در ارسنجان برپا کرده تا آغازی برای جذب گردشگران و توریست های داخلی و خارجی باشد.

دوشنبه های ادبیات: خلاصه ای از رمان نور محمد و سرنوشت

نورمحمد پهلوانی از اهالی قلعه حسین آباد است، که مادرش دختری به نام گلچهره از قلاتخوار را برایش خواستگاری و نشانه می کند. در زمانی که نورمحمد و مادرش در حال تدارک مراسم عقد هستند، دار و دسته عبداله خان به علی آباد حمله می کنند و با مبارزان درگیر می شوند، در این درگیری یکی از یاغیان دار و دسته عبداله خان کشته می شود. چون چابکی و نیرومندی نورمحمد در منطقه زبانزد بود، گناه کشته شدن یاغی به گردن او می افتد و این آغاز آوارگی نور محمد می شود.

تشکیل کارگروه اشتغال و کارآفرینی در ارسنجان

در بسیاری از کشورهای جهان‌سوم، حمایت‌های لازم از جهات مختلف از کارآفرینان نمی‌شود و به عکس مشاغل دلالی و واسطه گری و رانت‌خواری از رونق بیشتری برخوردار است و برای افراد فعال در این بخش‌ها که برای توسعه اقتصادی نافع نیستند بلکه عمدتاً مضر هم هستند، سودآوری بسیار بالایی دارد، بنابراین انگيزه‌های حرکت و تلاش کارآفرینان را که قصد خدمت به توسعه اقتصادی کشور را دارند کم‌رنگ و یا کند می‌کند.

مشاعره ای برای محیط زیست

آقای جعفر زارع(خوشدل) شاعر خوب شهرمان هستند که در دنیای مجازی و واقعی فعالیت های زیادی دارند.

پاسخ ایشان به شعر بختگان صفای مشکانی برایم جالب بود و همچنین پاسخ صفای مشکانی به ایشان. فکر می کنم این سه شعر برای خوانندگان سایت انجمن دانش آموختگان هم جالب و قابل تامل باشد.اهمیت دادن به محیط زیست با اتحاد همدلی در این اشعار به خوبی بیان شده است.

جلسه دوم مجازی (کارآفرینی - نمونه های اجرا شده در ارسنجان)

چند سال پیش زمانی که فروشگاه‌مان را در ارسنجان راه‌اندازی کرده بودیم، آقایان غلام و محمدحسن نعمت الهی که ساکن شیراز بودند، سفارش دو دستگاه کامپیوتر را به ما دادند. ما نیز کامپیوترشان را مونتاژ و برایشان به شیراز ارسال کردیم. بعد از آن نیز چند سیستم برای دوستان و همکاران‌شان در شیراز به ما سفارش دادند. وقتی که با ایشان صحبت می‌کردم می‌گفتند که ما تعطیلات آخر هفته به ارسنجان می‌آییم و سعی می‌کنیم که کالاهای مورد نیازمان (حتی نان) را از از فروشگاه‌های ارسنجان تهیه و به شیراز ببریم.
این داستان را داشته باشید.

یک شعر از مصطفی نوروزی

در مطلب زیر شعری در قالب مثنوی از آقای مصطفی نوروزی در رسای امام حسین (ع) و یاران با وفایش تقدیم شما می شود. ایشان فرزند اکبر متولد ۱۳۴۹ هستند. در سال ۱۳۶۹ در رشته زبان ادبیات فارسی مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان پذیرفته و در ۱۳۷۳/۴/۳۰ موفق به اخذ مدرک کارشناسی در این رشته شدند. ذوق شاعری خود را با علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پیرامون فضایل و مناقب این خاندان به کار گرفته واشعاری می سرایند و در زمره کسانی درآمده اند که با تلاش  خود به این سیر تعالی می بخشد. ایشان در حال حاضر در انجمن نابینایان محمد رسول اله(ص) مشغول فعالیت بوده و همچنین عضو هیات مدیره شرکت تعاونی تلاشگران ارسنجان که در زمینه اشتغال مددجویان بهزیستی فعالیت می کند می باشند.

نمایشگاه آثار خوشنویسی (نستعلیق و لاتین) حمیدرضا حسن شاهی در تهران

خوشنویسان پدرام شهر ارسنجان در ایران و جهان اسلام شهره آفاق اند، خاصه در شیوه نسخ ایرانی و کتابت کلام وحی که همه صاحب نظران بر این نظر متفق القولند.
در سالهای اخیر هنروران در هنر خط، از حلقه گم شده ای در سلسله هنر سخن به میان می آوردند تا آنکه در دهه ی اخیر جوانی کوشا و برومند پا به عرصه هنر نمود .

معرفی استاد حمیدرضا حسن شاهی، خوشنویس و سرپرست انجمن خوشنویسان ارسنجان

با خبر شدیم در تاریخ هفتم آذرماه سال جاری ، نمایشگاهی از آثار خوشنویسی استاد حمیدرضا حسن شاهی در گالری خروش تهران برگزار می گردد.
انجمن دانش آموختگان ارسنجان ضمن تبریک به این هنرمند برجسته ارسنجان از کلیه علاقه مندان دعوت می نماید تا از این نمایشگاه بازدید بعمل آورند. در ادامه بیوگرافی و  برخی از آثار ایشان را مشاهده می فرمایید.

مصاحبه ای با سحر حسین نژاد که در سال ۹۱ به عنوان جوان ترین پزشک شیراز انتخاب شد

به بهانه‌ی هفته‌ی پزشک سراغی از مسن‌ترین و جوان‌ترین پزشکان شیراز گرفتیم.
بعد از پیگیری‌های فراوان و تماس‌های متعدد با نهادها و ارگان‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی نهایتا به نظام پزشکی و نام و مشخصات دو تن رسیدیم.
متاسفانه تا الآن موفق به مصاحبه با مسن‌ترین پزشک شیراز نشدیم ولی پیگیر انجام این مصاحبه هستیم. اما جوان ترین پزشک شیراز، سرکار خانم دکتر سحر حسینی نژاد؛ که در حال حاضر در دانشکده دندانپزشکی مشغول به کار هستند، در ادامه مصاحبه با ایشان را می‌خوانید...

عضو این خبرخوان RSS شوید