A+ A A-
محمد فروردین

محمد فروردین

تخریب کوچه باغ

وقتی چشم باز کردیم ، از بافت شهری ارسنجان قدیم دیگر چیزی ندیدیم. راستش بنده اما هنوز نتوانسته ام به این دیوارهای آجری بلوکی ، سیمانی و سنگی ، جورواجور عادت کنم . هنوز هم دلم غنج میزند برای دیدن یک دیوار چینه ای و خشتی و کاه گلی ، برای شمیم بوی کاه گل پس از باران و خاطرات نوستالژیک دوران کودکی ...

سفر هیأت ژاپنی در راستای "طرح تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی" (گزارش تصویری)

بالاخره خشکسالی آن چنان زورآور شد که به گوش اولیاء امور در مرکز هم رسید و الحمدالله که به فکر چاره افتادند و اگرچه دیر اما باز جای شکر دارد که حاصل کشش و کوشش وزارت نیرو و سازمان های آب منطقه ای تابعه به صورت قانون " طرح تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی " یا چیزی به همین مضمون ، مدون شده و زمینه اجرایش  فراهم میشود .

گزارش محمد فروردین از همایش آشنایی با کسب و کارهای نوپا ( استارتاپ)

از شخصی پرسیدند که " کامپیوتر بلدی"؟ گفت : "بععععله"، اما وقتی از او خواستند که کامپیوتر را روشن کند ، جواب شنیدند که " دیگه نه اینقدر..."!! . این احوال بیشتر هم نسلی های بنده است . ماها خیلی هنر داشته باشیم برای تایپ کردن نامه هایمان برنامه ورد را با کلی نقص و صد تا سلام و صلوات راه می اندازیم و نامه ای تایپ میکنیم .

شهر زیبا؛ گزارش محمد فروردین از فعالیت یک روزه ی گروه شهر زیبا به همراه عکس های مژگان استوار

عالمان و پژوهشگران رشته های علمی مربوط به آب و آبیاری می گویند درخت و مرتع سبب می شود تا بارش باران موثر باشد. یعنی باران فرصت پیدا میکند از خلل و فرج خاک که ریشه گیاه مرتعی و درخت پدید آورده راه خود را به سفره های زیرزمینی آب پیدا کرده و ذخیره شود و نیز تاج و پوشش گیاه سبب میشود که دانه های باران ، خاک را شلاق نزنند و خاک دانه هایی که پدید آمدن هر سانتیمتر از آنها دو هزار سال وقت طبیعت را به خود اختصاص داده ، از هم نپاشد و همچنان خاک باقی بماند .

گزارش تصویری همایش دانش آموختگان ارسنجانی علوم پزشکی

انجمن دانش آموختگان ارسنجان باید برآن باشد تا همگان را به همدلی و همیاری فراخواند. عقب افتادگی ها فراوان است و زمان برای کش دادن اختلاف و دو دستگی نداریم. شمار فراوانی از کسانی که می توانستند ادیسون و انشتین و دکتر حسابی و آیت الله شوند امروز ناامید و بی پشتوانه در جامعه رها شده اند. آموزش و پرورش، بهداشت،  و درمان، کشاورزی و صنعت و آموزش عالی و دانشگاه ها همه و همه نیازمند همکاری و همدلی و همراهی هستند. رکود، تورم و بیکاری بلای خانمان سوز خانواده ها شده است. پیروزی در گرو درک و تحمل یکدیگر است هر چند این تحمل در آغاز برایمان گران باشد. باید کوشید تا گروه های گوناگون اجتماعی را در راه ساخت کشور، شهر و شهرستان و از میان برداشتن کمبودها با هم هماهنگ و همکار نمود.

 

گزارش تصویری دومین همایش آب ارسنجان آذر ماه ۱۳۹۴- بخش سوم‎

اولین شب همایش - همفکری برای نوشتن قطعنامه پایانی (عکس ها از مژگان استوار)

گزارش تصویری دومین همایش آب ارسنجان آذر ماه ۱۳۹۴- بخش دوم

جلسه هم اندیشی اساتید بعداز ظهر روز اول در رابطه با جمع بندی کارگاه ها در دفتر ریاست دانشگاه (عکسها از مژگان استوار)

گزارش تصویری دومین همایش آب ارسنجان آذر ماه ۱۳۹۴- بخش اول‎

گزارش تصویری مربوط به همایش روز اول که توسط سرکار خانم مژگان استوار به تصویر کشیده شده است.

گزارش دومین همایش آب ، مدیریت مصرف، کنترل بحران خشکسالی


همایش امسال متفاوت تر از سال گذشته بود . همایش اول که در مهرماه 93 برگزار شد بیشتر برای جلب توجه عموم به مسئله خشک سالی و پیچیدگی های مسئله آب و ..برگزار شد ، امسال اما چاره اندیشی عملی محور کار بود به همین منظور 6 کارگاه آمورشی در شهر ارسنجان و پنج روستای بزرگ و مرکز دهستان از روستاهای توابع اجرا شد . موضوع آموزشی هر کارگاه با عنایت به شرایط جغرافیایی محلی تعیین شد که جدول برنامه ریزی کارگاه ها در پیوست همین گزارش برای آگاهی عموم خواهد آمد .برنامه ریزی کار علمی نشست امسال در یک کمیته به مدیریت آقا ی دکتر ناظم السادات با عضویت اعضاء هیئت علمی دانشگاه شیراز و مرکز آموزشی بعثت جهاد کشاورزی انجام شد . "انجمن آب" دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز نقشی اساسی در هماهنگی اساتید سخنران کارگاهها را به عهده داشت .

عضو این خبرخوان RSS شوید