A+ A A-
مصطفی رحیمی

مصطفی رحیمی

نشانی وبگاه:

خودکفائی گندم در عربستان در جهت استقلال یا وابستگی بیشتر

بدیهی است که برای بسیاری از کاربران عزیز سوال برانگیز است چرا عربستان مقاله ای راجع به کشور عزیزمان نگارش نشده است،دلایلی که عربستان را به نقد کشیدیم اولا" دولت عربستان دولت برخاسته از انقلاب نیست،کوس رسوایی اش بر سر هر کوی و برزن زده شده است،نه پرونده حقوق بشری پاکی دارد نه استقلال سیاسی،پس از متلاشی شدن امپراطور عثمانی مانند بقیه کشورها خاورمیانه یکشبه بوجود آمد.

ارسنجان و فضای سبز شهری

این مقاله در یاد بود و بزرگ داشت بزرگ سرو شهید ایران (سرو کاشمر) نماد آزادگان،قهرمانان و پاسداران این مرزبوم که به دستور یکی از خلفای جنایتکار عباسی قطعاً یکی از اجداد ابوبکر بغدادی قطع گردید و چوب آن بار ۱۵۰۰ شتر گردید و از کاشمر به دارالخلافه بغداد فرستاده شد تا کاخ ظلم و جنایت و ویرانگری برپا دارند و آثار گبرکی گری ریشه کن و ننگ معصیت کار نیاکان محو تا سایه کفرش زمین را ننالاید بقول شاملو در فرهنگ ویرانگر درختان ننگ معصیت کار نیاکانند مهتاب پاییزی کفریست که زمین را می آلاید.

جامعه بادامستان کوهی و بنه استان

ارسنجان نگین جنگلهای بادام کوهی و بنه ایران و استفاده بهینه از پتانسیل بالقوه آن در راستای توسعه اقتصادی منطقه:

با بررسی اجمالی و مشاهدات عینی پراکندگی گونه های مختلف بادام کوهی بخصوص گونه Amygdalus arabica و amygdalus scoparia و گونه های مختلف بنه ، چاتلان قوش، کسور در جنگلهای ارسباران (اطراف خلخال) ، کردستان، کرمانشاه (رشته کوههای دالاهو، بام زرده ، بابایادگار) ایلام ، فارس (میان جنگل فسا ، کوههای اطراف نیریز فیروزآباد سرحد چهاردانگه) ، یزد(هرات) کوههای اطراف طبس ، خراسان جنوبی ( کوه باقران بیرجند) خراسان رضوی (سده خواف – منطقه پسته لیق) ،کوه های آبقه سیستان بلوچستان (گوهرکوه) ، کرمان(جبال بارز محمدآباد مسکون ، دلفاردسادوئیه)،  البرز(ارتفاعات بزرگ راه همت) بدون جانب داری جامعه بادامستان و بنه استان ارسنجان از نظر وسعت و تعداد درخت نگین جنگلهای بادام و بنه ایران را تشکیل می دهد. با توجه به بازارمصرف فرآورده های آن در کشورهای غربی و عنایت به ارگانیک بودن در کشورهای غربی هم می تواند سهمی از بازار را تصاحب و ارزآوری داشته باشد بشرط این که بصورت محصول نهایی ارائه گردد. و استفاده از محصول خام غارت منابع طبیعی است .

تغییر نگرش بنیادی درعرصه تحقیقات گیاهان دارویی در موسسات تحقیقاتی ودانشگاهای کشور و معرفی گیاهان دارویی

کشور ایران با داشتن ۹ اقلیم از ۱۱ اقلیم از تنوع آب و هوایی برخوردار است و تنوع فلورآن با قاره اروپا برابری می کند.چه بسا گونه های منحصر به فرد در ایران رویش دارد که در جاهای دیگر وجود ندارد و قسمت بلوچستان استان سیستان و بلوچستان جایگاه ویژه ای دارد. وجود آب و هوای خشک صحرایی، شرایط ادافیک سخت (خاک های شور و قلیا) استرس های محیطی عواملی هستند که میزان ماده موثر در گیاهان دارویی که به منظور مقاومت گیاه در مقابل استرس های محیطی ترشح می شود و مورد استفاده انسان قرار می گیرد. از نظر کیفیت و کارایی به درجاتی ممتاز کشانده است.

رب انار ارسنجان در یک قدمی برند فرا ملی

با توجه به هرم نسبی جمعیتی ایران،(هرم نسبی جمعیتی ایران را میتوانید در گوگل مشاهده نمایید) کاهش جمعیت سرانه خانوارها، خرید روز مرگی، گنجشک روزی شدن، رشد شانه به شانه فست فودها نشان از تحولات همه جانبه است که اقبال عمومی به کالاهای بسته بندی و برند شدن کالا های مصرفی را در پی دارد و ارائه رب انار ارسنجان به شکل مرسوم قادر به بقاء نمی باشد.

غرور ملی آری، ناسیونالیسم کور نه

با اندک دانش بشری درباره بیکران هستی بیش از سه میلیارد کهکشان شناسایی شده است و منظومه ما با محوریت خورشید در یکی از سه میلیارد کهکشان بنام کهکشان راه شیری قرار دارد و کره خاکی یکی از کره سیار این منظومه است و کشور عزیز ما از دیر باز بخشی از این کره خاکی را به خود اختصاص داده است و گسترش فرهنگی اش قاره ها را در نوردیده است. و اما ارسنجان شهری از شهرهای فارس مردمان نیکو خصالی زندگی می کنند که از غرور ملی توانمند عقاب گونه ای برخوردارند که گشتاور پر انرژی آموزه های والدی ، بخش شخصیت والد آنها را به سخره گرفته است و در مورد مسائل ملی و وطنی و حمیت قسمتی ، نه استدلال منطقی را می شنوند نه آنترناسیونالیست پرولتاریا را برمی تابند نه جهان وطنی اسلامی را وقعی می نهند و همین غرور ملی است که به آنها عزت نفس داده و فرو مایگی را برنمی تابند.

عضو این خبرخوان RSS شوید