A+ A A-
سید محمود هاشمی

سید محمود هاشمی

دوشنبه های ادبیات: زندگینامه و بیوگرافی نویسنده و مولف سید ابو القاسم هاشمی (محمد)

به مناسبت پاسداشت و سالگرد رحلت اندیشمند و نویسنده عالی مقدار حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم (محمد) هاشمی ارسنجانی (اعلی ا... مقامه الشریف)

معرفی کتاب اعیاد ایرانیان باستان و فهرست و خلاصه ای از مطالب کتاب (دانلود)

جشن در قبل از اسلام:
تقریبا در شصت سال قبل از میلاد مسیح در روز مهرایزد از ماه اردیبهشت در بیرون شهر اکباتان پایتخت کشور ماد برای روز تولد پادشاه آن زمان که موسوم به آزی دهاک بود جشن بسیارباشکوهی برسم آن عصر ترتیب داده بودند در این جشن پادشاه وشاهزادگان و امرا وارکان دولت همه باید حضور داشته باشند به عموم ملت ماد هم اجازه داده می شد که هرکس خواستار است می تواند از برای تماشا بدانجا بیاید.

بیوگرافی نویسنده و مولف کتاب اعیاد ایرانیان باستان

در یکی از روزهای زیبای اردیبهشت ماه که بهار طنازی می کرد و جلوه هایش را گسترده بود، در یک خانواده روحانی و با علم و ادب که سابقه دیرینه در شعر، خط، هنر و سخنوری داشتند و از جهتی این هنر ها موروثی بود در شهر ایمن و با صفای ارسنجان چشم به جهان باز نمودم. دوران کودکی خویش را در دامان مادری مهربان و پدری زحمتکش و صبور از قبیله ای بزرگ و از اقالیم سترگ گذراندم. پدر بزرگم مرحوم سید جلال هاشمی آن واعظ عالم خطاط و نقاش و مادر بزرگم دختر کلانتر ارسنجان ازدواج می نمایند و آنها جایگاه خاصی داشتند. سید جلال فرزند سید ابوالقاسم پسر "میر احمد" از نوادگان امام سجاد(ع) معروف به سید شاه در شیراز می زیسته و در دربار قوام حاکم وقت فارس کاتب بوده و رتق و فتق امور را به عهده داشته است.

عضو این خبرخوان RSS شوید